Consilier juridic al Departamentului Infrastructuri, Plăți și Supravegherea altor Instituții

Banca Națională a Moldovei №15190168, 21 februarie 2025
Oraș: Chișinău
Studii: Universitate
Experiența de munca: De la 4 ani
Salariu: Nespecificat
Program de muncă: Full-time
Cerințe minime obligatorii:

Studii superioare absolvite în domeniul juridic. Pentru persoanele cu studii obținute în afara Republicii Moldova se vor indica calificările (ex. GPA, etc.) obținute în țara și/sau instituțiile respective;
Experiență de muncă în domeniul juridic nu mai puțin de 4 ani;
Cunoașterea actelor normative care reglementează activitatea prestatorilor de servicii de plată, organizațiilor de creditare nebancare, asociațiilor de economii și împrumut, birourilor istoriilor de credit și unităților de schimb valutar;
Cunoașterea actelor normative și procedurile aferente licențierii prestatorilor de servicii de plată nebancari, autorizarea administratorilor infrastructurilor pieței financiare, aprobarea autorităților de guvernanță a schemelor și aranjamentelor de plată, supravegherii prestatorilor de servicii de plată, organizațiilor de creditare nebancare, asociațiilor de economii și împrumut, birourilor istoriilor de credit și unităților de schimb valutar;
Cunoştinţe de operare a calculatorului la nivel de utilizator şi cunoaşterea avansată a aplicaţiilor MS Word, Excel şi Power Point;
Cunoaşterea limbii române și engleze la nivel avansat.

Competențe comportamentale:

Integritate, profesionalism, credibilitate, gândire ordonată, perseverenţă, rezistenţă la efort şi stres, adaptabilitate la situaţii noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale – dezvoltare foarte bună;
Capacitatea de a comunica oral şi în scris, de a fi în măsură să expună clar şi concis constatările, concluziile şi recomandările;
Abilitatea de a se adapta la schimbări și priorități rapid, de a gestiona mai multe activități simultan cu accent pe finalizarea acestora cu impact tangibil;
Atitudine pozitivă, constructivă, responsabilă, spirit de inițiativă și creativitate, capacitate de lucru în echipă și transfer de cunoștințe, orientare către rezultate.

Principalele atribuții:

Verificarea și avizarea sub aspectul legalităţii a proiectelor de acte administrative individuale elaborate în rezultatul proceselor de licențiere a prestatorilor de servicii de plată nebancari, autorizarea administratorilor infrastructurilor pieței financiare, aprobarea autorităților de guvernanță a schemelor și aranjamentelor de plată, controlului și/sau supravegherii continue a activității băncilor pe domeniul sistemelor de plăți, prestatorilor de servicii de plată, organizațiilor de creditare nebancară, asociațiilor de economii și împrumut, birourilor istoriilor de credit și unităților de schimb valutar, precum și a transparenței și calității deținătorilor de participațiuni, după caz.
Oferiră de suport juridic specializat, prin clarificarea aspectelor legale și interpretarea legislației aplicabile domeniilor de competență;
Examinarea interpelărilor (sesizărilor) cu privire la activitatea entităților supravegheate; etc.

Beneficiile oferite de BNM:

Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.

Termen-limită: 13 februarie 2025.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158/022- 822-245/022-822-143.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie de referință:

Legea nr.548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
Legea nr. 114/2012 cu privire la serviciile de plată şi moneda electronică;
Legea nr. 62/2008 privind reglementarea valutară;
Legea nr. 234/2016 cu privire la Depozitarul central unic al valorilor mobiliare;
Legea nr. 139/2007 asociațiilor de economii și împrumut,
Legea nr. 1/2018 cu privire la organizațiile de creditare nebancară;
Codul administrativ al RM;
Regulamentul privind monitorizarea infrastructurilor pieței financiare, schemelor, aranjamentelor şi a instrumentelor de plată, aprobat prin HCE al BNM nr. 289 din 14 noiembrie 2024, în vigoare: din 20.12.2024;
Regulamentul cu privire la licențierea și înregistrarea societăților de plată, a societăților emitente de monedă electronică și a furnizorilor de servicii poștale în calitate de prestatori de servicii de plată și/sau emitenți de monedă electronică, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al Băncii Naționale a Moldovei nr. 11 din 11.01.2024;
Regulament cu privire la activitatea prestatorilor de servicii de plată nebancari, aprobat Hotărârea Comitetului executiv al Băncii Naționale a Moldovei nr. 10 din 11.01.2024;
Regulament cu privire la participațiuni în prestatorii de servicii de plată nebancari nr. 9 din 11 ianuarie 2024;
Regulamentul cu privire la transferul de credit, debitarea directă și atribuirea codurilor IBAN, aprobat prin HCE al BNM nr. 108 din 08.06.2023.
Aplică fără CV
Atașează CV-ul CV de pe site
Atașează CV-ul

Indicați Nume și Prenume

Verificați corectitudinea numarului de telefon

E-mail incorect!

Verificați condițiile de prelucrare a datelor cu caracter personal

Creează un Smart CV,
pentru a monitoriza statusul CV-ului tău!
Primit
și
Văzut
Ai un CV pe site? Intră
Trimite CV-ul

Alegeți jobul

Adaugă o scrisoare de intenție
CV-ul a fost trimis cu succes! 🥳
Înregistrează-te acum, pentru a monitoriza statusul CV-ului tău!
Primit
și
Văzut